Monday, March 14, 2011

Ulu Bendul Dah Cantik Sekarang...

Pada sape yg x tau..Ulu Bendul(UB) ni salah satu tmn rekreasi yg agak femes lah kat Kuala Pilah..

Lamanya tak g UB..dulu masa kecik2 selalu dtg sini mandi2..padahal tmpt ni bkn jauh pun dr kg..n kalo nak balik kg mesti lalu sini..bila pk2 balik rasanya dah 2 tahun aku x dtg..

Smlm Ahad..acek aku bwk anak2 dia dtg UB..aku pun tumpang sekaki..x mandi pun..saje je nak cuci2 mata...

Sampai2 je..waaaaaa..byk betul yg berubah..

Mula2 ni..dulu xda pun benda nie..

Kedai pun makin byk n jual mcm2..

Benda nie je yg maintain..kalo x silap lah..

Yg ni paling ketara..diaorg upgrade kasik lagi cantik..dulu ada satu kolam je..skrg dah ada 3..utk bdk kecik, budak besar n tuk bapak n mak budak...

Ni kolam tuk bdk2 tadika..

Yg ni plak..utk bdk2 yg dah besa sket..

Tu anak buah aku tunjuk skil melompat ke dlm air..

Ni pun dulu mana ada..

Surrounding sgt bersih..mmg ikut peraturan betul pengunjung2 yg dtg..takut kena denda..hahaha..

Ni paling canggihhhhhhh..

fuyooooo..dah ada WiFi..tp bila test line..takda pun!..mungkin dulu ada kott..tp watpe la ada wifi pun..org dtg nak mandi..rehat2 minda..bukan nak berinternet..maknanya kalo xda pun xpe..

B4 kitaorg balik..adalah ternmpk sorng uncle tgh tangkap ikan..santai je dia mancing.. sambil berdiri..dia pegang pancing then arahkan mata kail kat tepi batu..kejap2 ikan sangkut..rasanya dia x pakai umpan apa2 pun..tapi byk tol ikan dia dpt..kagum sungguh aku tgk skills dia..

Kalo ada masa nak pglah UB..n kali nie nak mandi plak..rasa rugi plak pegi ari tu x mandi..huhuhu..

2 comments: