Sunday, March 20, 2011

Movie Day Out...

Slps bbrp mgu yg agak bz dgn xtvt..hari ini baru ada masa berpoya2..

Aktiviti 1: Jln2 di IOI Mall Puchong..habis semua kedai di redah..tp x beli ape punn..kt tgh2 mall nie..ada book sale, last day...mmg ramai org..


Aktiviti 2: Movie time!! Hikayat Merong Mahawangsa

Slps bbrp review +ve yg aku baca psl tis movie..nie aku punya komen plak..
1) Thumbs up!
2) Not 100% perfect but sgt memuaskan for a Malay movie.
3) Sbb Stefen Rahman dipilih bkn malay actor mgkin krn 50% dialog is in English.
4) Puas aku fikir pelakon Msia yg bole pegang watak Merong..xda!
5) Movie 1Malaysia kot sbb semua bangsa ada.
6) Costume cantik.
7) Ada masanya masa diaorg lawan tu..cam katun..mgkin kesan CGI kot..terutama scene lawan n diaorg dok lompat2..cam x real.
8) Panggung penuh n ada nmpk chinese audience.
9) Awal2 tu aku menguap 5-6 kali jugak, x tau knp..hehehe..
Tu jelah..kang komen byk2 org suh aku wat cite sendiri plak..sapa yg nak sokong cite melayu kalo bkn org melayu..tul tak?

Aktiviti 3: Jalan2 di Sunway Piramid. Misi nak carik handbag n kasut..penat jln2 kitaorg stop kat sini..pekena teh tarik n mkn roti..lapar seyy..

Suke mug diaorg..

Mission completed!..bdn pun dah penat x larat dah nak jln2 ke tmpt lain..last port, HOME SWEET HOME..

2 comments: