Thursday, March 3, 2011

Broadband Punya Hal...

Hari ni dapat 1st bil broadband dr Celcom..mmg tabiat aku bila dpt bil aku akan cek dgn teliti..bkn ape..kdg2 ada hidden charges..

Front page~ok
Second page~mula2 cam ok..tp bila check betul2 tang monthly charges tu..erkk mcm ada yg x betul jer!!

Bila aku recall balik masa aku nak subscribe bband nie..dealer tu kata ada rebate RM10 utk 3 bulan..maknanya kalo aku amik bulan 2..2,3,4 chargenya cuma RM58..bulan 5 baru kena byr 68..ini sudah menipu pengguna..apalagi..terus cal Celcom Call Centre..

Dapatlah berckp dgn customer service nya..sib baik ari ni aku mood baik dan cara aku tanya pun penuh tatatertib..selalu tu kalo kes2 cenggini terus hangin satu badan..tapi ari ni COOL seyyy!!!!

Aku pun xplain dgn panjang lebar..bla..bla..bla..bla...

Ni aku rumuskan dialog Call Centre(CC) n aku(A)..

CC: Mmg ramai customer complain psl kes2 mcm ni...
A: Knp no action?? still ramai yg kena tipu..
CC: Takleh nak buat apa..luar bidang kuasa..sbb customer berususan dgn dealer..kami xleh control..
A: (Pelik 1)..

A: Knp sy kena charge penuh (68)..sdgkan masa tu ada offer rebate rm10..
CC: Jap ye sy cek..
CC: Maaf cik..offer tu dah habis pd bulan 12..maknanya masa cik subscribe tu mmg xda offer..
A: (Pelik 2)

Lama gak aku dok Q&A ngan CC..tapi x henggat dialog..
Yg sakit atinya..bila aku amik bulan 2 kata promosi abis bulan 12..ari tu kwn aku pun kena gak kes camni..amik bulan 10 diaorg kata promosi abis bulan 9..

Tak puas hati punya psl aku cal dealer yg aku sign up tu..luckily dia angkat call..bila aku story masalah aku..dia pun salahkan call centre coz selalu bg wrong info kat customer..utk clarify psl promotion tu dia call celcom mgr n then he called me back..dia xplain mmg ada offer rebate rm10 tu..n the offer still valid until now..so dia suh aku cek w/site celcom..and guess whattt???

Mmg ada promotion rebate rm10..takkan staff diaorg x tau psl benda nih???

Skrg ni aku kena tgu 2nd bil..coz dealer tu kate rebate tu akan tolak utk next bil..ok xpa..aku akan tgu 2nd bil...n kalau still kena full charge 68..dealer tu suh call dia balik...okay..i'll wait!!!

Jd..pada semua kwn2..kalo nak subscribe ape2 better pegi centre..jgn lah deal kat mana2 booth utk elakkan kes2 mcm nie berlaku lagi..'SHARING IS CARING'

No comments:

Post a Comment