Monday, July 25, 2011

Bestnyer Dapat Makan Durian Free...

Benda plan last minit. Member ajak g makan durian kat dusun kawan dia. Patutnya pegi this week, tp sbb dia x sabar2 n takut doyan abis terus ajak aku pg seminggu awal. Aku on jer, pree plak tu. Rezeki jgn ditolak. So..last Sat g amik kakak aku ngan anak dia kat Puchong, then gerak ke Mantin. Kitaorg janji jumpa kat tol Nilai. Then I followed her g dusun doyan tu.

Aku tak penah ada pengalaman mkn doyan kat dusun coz kitaorg mmg xda dusun. Kat kg tu tanam pokok buah pun kat keliling umah. Kwsan kg kan besar, mcm2 buah ada, manggis, rambutan, durian, bacang..mcm2 lah..sume ada kat kwsn rumah. Kalo musim doyan masa kecik2 dulu mmg best, tido dlm rumah pun bole dgr bunyi doyan gugur. Bunyi jer, masing2 berebut2 nak ambik. Sape cepat dia dapat. Kumpul durian byk2, esoknya jual, dapat duit. Seronok giler time tu. Tapi semua dalam kenangan jer.

Sampai2 jer kat dusun tu, kagum seyyhh, besarnya dusun dia. Semua pokok doyan.

Tengok kat setiap pokok, mak aii punya lah byk buah dia. Kat tgh2 dusun tu ada mcm rumah tempat diaorg mkn2 doyan..kat situ lagi byk buah doyan nya..nak makan ambik nya yg bekenan..ramai gak org luar yg dtg mkn kat sini..free weiii, sape taknak..


Byk gak lah kitaorg melantak doyan kat situ. kalo nak bwk balik kena beli, diaorg caj rm5/sekilo..yg bakal jd tempoyak plak satu bakul besa rm30, kira murah gaklah. aku ada gak beli, tak byk pun..buat ole2 balik rumah.

Pose with my sis...sodapppp!!!..korang tgk jer lah yer...:)

No comments:

Post a Comment